przepisy

Przepis na dobrą pizzę

original_fit-978-460

Dziś postanowiłam podzielić się z Wami moją tajną recepturą robienia domowej pizzy. Ostrzegam raz spróbujecie, a zakochacie się w niej po uszy, tak jak ja i wszyscy moi bliscy, którzy ją spróbowali. Mało kto zna mój przepis, ale dziś to się zmieni. Warto spróbować, nawet dla osób które mają dwie lewe ręce do gotowania i pieczenia. Przepis choć długi w praktyce jest całkiem prosty. Osobiście robię pizzę od kilku dobrych lat i zawsze smakuje wyśmienicie. Danie to jest z moich pierwszych jakie zaczęłam eksperymenty z moją kuchnią. Co do składników ja je robię x2 i wychodzi pizza na całą blachę dla 2 do 4 osób. Ten przepis znam już na pamięć. Mam nadzieje że spróbujecie i również będzie pyszne.

Składniki spodu do pizzy:

  • półtorej szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki letniej przegotowanej wody
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 3 do 4 gram drożdży instant (w proszku), lub świeże drożdże*
  • pół łyżeczki soli i tyle samo cukru

Sposób przyrządzenia:

  1. Przygotowujemy sporą miskę, do niej wsypujemy mąkę, drożdże a następnie mieszamy wszystko ze sobą. Dodajemy olej, cukier, sól i znowu wszystko mieszamy.
  2. Stopniowo dolewamy wodę, wciąż gniotąc wszystko ręką, aż powstanie jednolita kula UWAGA!!! Jeśli nasze ciasto się lepi to dodajemy mąki i dalej wyrabiamy, jeśli zaś jest zbyt suche dolej odrobinę wody .
  3. Tak przygotowaną masę należy uformować w kulkę i zostawić przykryte ręcznikiem, lub folią spożywczą w ciepłym miejscu, tylko nie na słońcu. Musimy poczekać aż trochę wyrośnie, tak na oko 20 do 30 minut.
  4. W czasie gdy ciasto odpoczywa możemy pokroić i przyszykować składniki, które chcemy aby znalazły się na naszej pyszne pizzy.
  5. Po ustalonym czasie wyjmujemy ciasto i rozgniatamy rękami na desce. Możemy porozciągać placek rękami , lub rozwałkować wałkiem, albo po podrzucać do góry(jeśli ktoś to potrafi). Formułujemy placek w kształcie takim jakim chcemy, bądź na wymiary naszej blachy w której zamierzamy upiec pizze. Blachę wcześniej smarujemy odrobiną oleju, lub masła, ewentualnie kładziemy na nią papier do pieczenia(wedle uznania).
  6. Na ciasto najpierw można rozsmarować sos pomidorowy, ketchup lub co nam się podoba. Następnie kładziemy na nią składniki np cebula, różnego rodzaju mięso, kukurydza, ser, oliwki, ananasa itp.
  7. Tak przygotowana pizza wkładamy do rozgrzanego wcześniej piekarnika do temperatury do temperatury 220 stopni Celsjusza. Proponuję piec pizze 20 do 30 minut. Radzę raczej sprawdzać co jakieś kilka minut czy jest gotowa poprzez zajrzenie na spód ciasta, jeśli jest zarumieniona to można wyjmować.
  8. SMACZNEGO! 🙂

*7 gramów drożdży instant = 25 gramów drożdży świeżych

~Stokrotka~

4 myśli na temat “Przepis na dobrą pizzę

  1. Mam swój sprawdzony przepis i jest bardzo podobny do Twojego. Ja zawsze używam oliwy z oliwek i dodaję do ciasta zagniatając je rozmaryn. 🙂 A zagniatam je uparcie 400 razy. Naprawdę liczę w głowie 😉

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz